Sunday, June 12, 2011

Maka berputiklah (Part 1).....

Hati sudah terisi.......
Memang benar...setelah berbulan lamanya menanti (sebenarnya bertahun gak laa kalo tolak itu ini), Alhamdulillah sesuatu yg baru hadir...satu perasaan yg tidak  terkata gembiranya....nah, dia mengisi ruang kekosongan hati aku...dia telah mengunci hatiku...
Si dia gunakan anak kunci ni utk mengunci hati aku...emas okeyy..
Tapi bagaimana kisah kami bermula?..Terus, aku kenal kah dia sebelum ni?..Aku siapa, dia siapa saat itu?..nah pertemuan yg tak disangka tak diduga berlaku, yg kadang2 tak masuk akal boleh sampai ke tahap ni...

Nah amik 5 wife 1 husband...dah belajar dulu kan

Kisahnya bermula begini...pada satu hari burung pun berkicauannn....ehh jap, lokasi kejadian di bulatan UPM yg sekitarnya Masjid UPM, Fakulti Kejuruteraan, Fakulti Rekabentuk dan Senibina & Taman Seri Serdang...satu petang, aku yg teramat sibuk seperti biasa bermotorsikal dari Fakulti pulang ke bilik di Kolej 10, utk mandi2 makan2..niatnya laa...sambil menunggang motor perlahan2 sambil menghirup udara (tak segar pun, Fakulti sebelah ada projek pembinaan)..

nasib baik aku menunggang sorang2...selesa laa, tak macam diorang ni...



Dan....sesampainya di persimpangan bulatan tu, sewaktu menuju arah kolej...tiba2, entah kenapa terasa terperasan sebuah motorsikal dan pheww dua orang gadis seperti senyum2 pada aku lalu memintas aku, aku bagai endah tak endah terus membiarkan sambil senyum2 laa sikit tapi tertanya2...namun terasa bagai motorsikal ni lambat, dipulas lagi pedal minyak lalu memintas gadis tadi sambil tersenyum....

haiih kalo macam ni nak pintas agak2 buleh laa kan...
Naahh tu dia..terus di sapanya aku "Eh Yang"...waahh kaget aku...terfikir siapa laa gadis ni...terus, beriringan laa motorsikal kami ni ke kolej aku tu...dia panggil aku Yang..."aah sudah..", cetus hati aku...dia main tegur je...dalam terpinga2 tu, aku agak mesti kawan kembar aku la ni...dia tanya mana pintu masuk tempat orang selalu joging...fikir punya fikir laahh kat kolej aku..terus je aku suruh terus je..dan dia tak semena2 tanya lagi "eh Yang bila dapat sambung belajar sini?"..aaah sudah lagi..sah2 dia anggap aku adalah kembar aku...

dah kembar seiras kan, memang laa persis habis...semua nak sama...

"Apa aku nak jawab ni..nak jelaskan camne aku ni bukan Yang..aduhh"...cetus hatiku..terus berfikir kesian pulak kalau terus terang pada dia..dia dah betul2 anggap aku ni Yang, mati2 percaya tu..."aaahh, slamber jela menyamar"...hahahaah akhirnya itu keputusan aku...terus dan terus menjawab soalan2 dia..kebanyakannya aku boleh jawab, tapi dia ragu2 aku pun ragu2..sebab apa, tiap kali aku jawab ambil masa nak berfikir..tapi ada juga yg tersasul..hahaha...slamber aku menjawab soalan dia, "sekarang kat sini  ambil Senibina landskap"..pastu dia jawab "aik lari tu course nye dulu Elektronik"....aku jawab lagi, "alaa dulu Awam ada laa kena2 sikit"....hahaha Awam, sepatutnya Elektronik laa weh...hadoi...nak cover menipu tapi terjujur pulak kan..nasib baik same2 tak berapa concern...hehehe

hmmm ape nak dilabunkan lagi ni....

Terus macam2 lagi ditanya...aku sebagai seorang yang separa besalah, tetap laa menjawab..."ko berkawan lagi dgn Nurul ke"...aahh sudah soalan kipassusahmati...Nurul??..Nurul mana ni??..aduhh...dalam fikiran aku, ada je Nurul..paling ingat, Nurul bekas kekasih lama tu...aahh...siapa ni..."emmm sape2 lah"...jawapan nekad aku...fuhh nasib baik lagi, dia tak ambil pusing sangat...lagi?..tanya jalan keluar dan sekian2...terus lah berpisah..........


ibarat membawa haluan masing2 jugak laa kan?..

Sewaktu di dalam bilik...asyik tertanya2 apa yg dah berlaku dan apa yg telah aku buat....kenapa aku buat macam tu tanpa fikir panjang...kenapa tak bagitau je yg diri tu bukan Yang...kenapa...habis laa..memang naya...malu pun ada...baru terfikir, apa pulak yg kembar aku kata nanti bila dah tau pasal hal ni..kawan2 dia..hadoi...baring2, mandi2, solat..online facebook...kemudian makan...sampaila mata mula tertutup utk santapan tidur....zzzzzzz....

# Yang = Alang...panggilan anak ke-3
# Nyoh/Nyah = Angah...panggilan anak ke-2

                ----------------------------To Be Continue (Part 2)------------------------------

No comments:

Post a Comment