Tuesday, June 14, 2011

Maka berputiklah (Part 2).....

Bagaimana pulak kisah tu berterusan?....
Haaa, sehari dua selepas kejadian tu...sedang seronok2 facebooking sambil dengar lagu, tiba2 satu serangan lontaran kata2 sangat dahsyat berlaku!!..dalam inbox message akaun facebook aku...seorang gadis yg aku tak kenal memberi salam dan terus menghamburkan kata2 yg beliau terlalu malu sangat2, aku sangat hebat berlakon, kenapa tak bagitahu kembar Yang, dan macam2 laah..looorhh!!..gadis kelmarin tu ke...hahahhaa..akhirnya ketahuan jugak!!!...malu gila masa tu (padahal secara maya je pun)...

Macam ni la kot dia kan lepas dapat tahu aku ni orang lain...

Terus aku apa lagi...dengan lemah lembut penuh professional dan rasionalnya menjawab dan menjelaskan kesemuanya...ya dari situ, masing2 ceritakan apa yg terfikir di benak fikiran masing2 sewaktu pertemuan itu, apa yg terasa pelik, apa yg terkagum, apa yg terpercaya, apa yg teryakin...hahahaa...setelah tu, hanya balas2 komen or inbox je....lama-kelamaan sunyi kejap..cuma kadang like2 samada status, sebarang post atau foto...Dan masa pun berlalu, terus berlalu...sampai tak sedar dah nak habis separuh semester dan akan internship..

Nasib baik jam tangan aku ada jarum..kalau tak memang laa!!





































Tanggal 4 Mac 2011, berangkatlah aku ke bumi Indonesia, menjalani Internship selama 5 bulan bersama 2  orang lagi rakan sekelas..semuanya ku tinggalkan di Malaysia...ya, gadis tu juga tahu yang aku akan ke sini...siap minta cenderahati..masa tu kan baru juga laa kenal, so buat2 tak layan..tak kejam kan...jadi, 2-3 bulan berlalu, entah macam mana jadi lebih selalu pulak si dia mengelike status aku, berbalas komen dan status...dan ketika itu, aku baru sahaja dilanda satu kesedihan, yela kisah aku dengan seseorang, pengharapan yg akhirnya berkecai setelah sekian lama berharap, bersama dan hampir menjadi nyata, alih2 terkubur kerna laluan ke-2 yg dipilih tu....dah2 malas nak ingatkan kisah tu......


Kisah yg lepas biarkan berlalu..seksa diri je kalau diingat..kesian..

Dan disebabkan tu, aku selalu update status pasal hal tu, pasal hati, perasaan, jiwa yg merana..dan post video2 lagu yg bertemakan pengakhiran sebuah cinta, jiwa yg terusik terseksa, hati yg terasa dan macam2...tu dia, banyak dapat sokongan dari kawan2, saudara2, dan dia pun ada kalau tak silap..yes, setelah ada semangat baru, berjumpa saudara di sini, berjalan bersama kawan2, lepak sana lepak sini, baru terasa lebih bahagia..tapi semua ini sebenarnya berkat doa, mengaji dan pertolongan dari Illahi yg menganugerahkan semua ni..betul, jiwa sangat2 tenang, aman dan bahagia bila kita lebih dekat dengan Dia...orang teraniaya ni selalu terbela..itu yg selalu aku fikir...dan orang teraniaya ni pasti akan mendapat sesuatu yg tak terjangka..

Bersyukur tak terhingga masa tu...

Pantas masa berlalu...saat kesedihan lama semakin berkabur...kenapa?..nah, teman2 yg mengisi ruang kosong itu...makin hari makin ligat aku berfacebooking..bertanya khabar pada semua orang, update status kehidupan di sini...dan di situ aku terperasan pada seorang tu yg tak pernah lekang mengelike post2 aku..boleh kata semua ada nama dia..dan dia ada komen2 jugak..yaa, aku melayan macam biasa dan dari biasa itulah menjadi selalu...selalu??..selalu macam mana tu?..yaa,selalu bertanyakan khabar..kerna tiba sama2 berasa senang...senang bila selalu berchatting..apa yg dibualkan selalu tu?..macam orang lain jugak laa kan?...tapi dengan dia selalu..kenapa...


Dengan dia ni ke?..Pitaaamm!!!

Kerana ada sesuatu yg berbeda...ya, berbeda dengan yg lainnya...ehh jap, berbeda?....berbeza la...(orang Malaysia kan) ...ya, kerana dia seakan tahu apa yg aku alami, dia sangat memahami...dia mengerti semua tu...tanpa malu tanpa segan dia terus2 memberi pendapat, sokongan dan menyokong semua kata2 ku...she's a good listener!!..ya, rupa2 nya dia pernah melalui kisah yg sama...sama dengan aku...dan dari situ, masing2 sama2 mengulas, mengolah, menyokong, membetulkan dan ternyata segalanya serasi...kemudian berterusan menceritakan hal masing2 tanpa sedar, kenangan lama, keluarga, rakan2, kisah2 sekolah, dan semua kisah laa..macam2...masing2 selesa bila sama2 berbual, merepek2, melawak, over acting..yaa, seperti ada satu jiwa yg sama...yes, sama!...dan keterlanjuran membuang masa bersama utk berchatting bertukar menjadi perlu  memperuntukkan masa utk bersama...yes, harus ada masa berchatting dengannya setiap hari...yaa, boleh dikatakan...

Ternanti2 setiap masa..sampai stress tak??..

Terus...dari situ, bermulalah sesuatu yg tidak disangka..sebetulnya seperti main2 tak serius..yela, masa tu asyik merepek2 seronok sama2, ketawa dan ya berterus-terang merasakan sama2 ada jiwa, menyukai....nahhh...di saat itu laa, secara berterus-terang, aku meluahkan sesuatu yg tanpa aku rancang..yaa, aku mengatakan yg aku suka padanya..perasaan aku berbeza terhadap dia..yaa, aku akui bermacam..aku ceritakan semuanya..A to Z... suasana hening seketika....dia tidak menyangka, aku apatah lagi..terberani meluahkan sebegitu...dan dia?..apa katanya?..kaget?..yaa sesuatu yg tidak disangka katanya...dan dia tanpa berselindung, mengakui juga punya perasaan dan keinginan yg sama!!!..dia begitu gembira...perasaan yg paling dahsyat dia rasakan...sudah lama dia menanti saat ini katanya...sama seperti aku...setelah lama kesunyian..yaa, sama2 mengisi dan mengunci hati...syukur Alhamdulillah...DAN kini dia telah mengunci pintu hatiku, hanya untuk DIA......semoga aku bisa melafazkan terima nikahnya bernamakan DIA...InsyaAllah................... 


LOCKED!!!!...










 

No comments:

Post a Comment